System CRM
Zarządzanie relacjami z klientami
Rynek niemalże każdej branży rozwija się w zawrotnym tempie. Oznacza to, że wraz z rosnącą konkurencją – rosną także oczekiwania i wyzwania w obrębie pozyskiwania i obsługiwania klientów. Z myślą o tym powstało CRM – Customer Relationship Management (Zarządzanie Relacjami z Klientami) – który ma wspierać nie tylko w obszarze pozyskiwania, ale także utrzymania lojalnych klientów.
System CRM dla małej firmy
Polscy (i nie tylko) konsumenci są coraz bardziej świadomi i wymagający. Ci, coraz częściej, analizują wyznawane wartości firmy oraz sposób komunikowania się na np. social mediach. Analizy te zachodzą jeszcze przed skorzystaniem z usług.
Okazuje się bowiem, że potencjalny Klient coraz chętniej zabiera głos i coraz odważniej wyraża swoje oczekiwania.
W ostateczności więc nawet najmniejsze potknięcie czy błąd może zaważyć o współpracy. Wszystko to idzie w parze z wymaganiami, które nierzadko trudno jest spełnić pod kątem finansowym czy logistycznym. Bo w końcu jak połączyć stałą komunikację z efektywnością, zyskami i sprawnym reagowaniem na zmiany rynkowe?
Aplikacja CRM dla małej firmy
Z pomocą przychodzi aplikacja CRM – system powstały w celu tworzenia indywidualnej i kompleksowej obsługi klienta. To dzięki niemu możesz usprawniać i budować kontakt z konsumentami – i to na niemalże każdym etapie. Rozwiązanie to wspiera zarówno pierwszy kontakt, jak i obsługę posprzedażową, która sprawi, że Klient wróci i ponownie skorzysta z oferty. Dodatkowo CRM ułatwia gromadzenie i analizowanie danych, które można wykorzystać w przyszłości. To dzięki nim wiesz kim jest Twój klient, co ceni, czego szuka i w jaki sposób możesz wyprzedzić konkurencję. W połączeniu z automatyzacją i wsparciem (np. w zakresie tworzenia ofert) – zyskujesz system, który jest filarem budowania sieci lojalnych Klientów.
System CRM jest na tyle elastyczny, że można go wykorzystywać zarówno dla, mikro (tzw. CRM dla mikroprzedsiębiorstw), małych (tzw. program CRM dla małych firm), średnich, jak i dużych firm.
Program do zarządzania relacjami z klientami dla MŚP – korzyści
CRM mają za zadanie wspierać pracę personelu – np. w obszarze briefowania i kontaktowania się z konsumentami. Wszystko to po to, aby stworzyć pozytywny wizerunek Twojej firmy, która musi sukcesywnie przebijać się przez rynek. Oprócz tego Zarządzanie Relacjami z Klientem zapewni Ci:
-
- Zautomatyzowany proces sprzedaży – w tym proces ustalania celów finansowych,
- Sprawne zarządzanie zebranymi informacjami – które można wykorzystać do tworzenia raportów,
- Efektywność – w tym uzyskiwanie opinii co do wysyłanej oferty oraz zbieranie wystawionych rekomendacji,
- Zarządzanie i wykorzystywanie zebranych danych i informacji,
- Usprawnienie procesów wewnętrznych związanych z komunikacją i obsługą klienta,
- Wyłapywanie i wytypowanie błędów – wszystko po to, aby się rozwijać i nie spoglądać wstecz,
- Harmonogram – to dzięki niemu zaoszczędzisz czas i stworzysz dokładny plan działania,
- Szybsze reagowanie na wyzwania i trendy w branży,
- Usprawnienie komunikacji w różnych kanałach – w tym na social mediach.